La gran llibreria digital
Arriba Leqtor.com, la distribuïdora més gran de llibre digital per a Catalunya, Espanya i Amèrica Llatina, promoguda per la nova empresa catalana 36L
David Castillo
Barcelona
Hauria estat l’argument d’un llibre de ciència-ficció: ¿s’imaginen mil llibres concentrats en un aparell de 118 grams? Doncs és una realitat i, a més, amb un catàleg que avui s’inicia a partir de cinc-cents llibres i que distribuirà algunes de les principals editorials catalanes, espanyoles i d’Amèrica Llatina.
Hi ha dues novetats. La primera, un aparell lleuger, una petita pantalla de tinta electrònica que permet una lectura d’hores i hores, amb una capacitat de magatzem, on es poden canviar els tipus de lletra a voluntat del lector. La segona i més important, la gran distribuïdora de llibres, que permetrà l’accés per preus més barats a milers de títols –calculen que n’hi haurà un milió de disponibles el 2012–. La iniciativa prové de 36L, empresa formada pel grups Vicens Vives, Cultura 03 i Abacus, a través del portal d’internet Leqtor.com. Surten avui amb 500 títols en català i en castellà i mantindran una entrada de 200 títols més per setmana.
Un dels cervells de l’operació, l’editor Ernest Folch, va explicar en roda de premsa que volen que el sistema flueixi, que el llibre digital sigui una realitat complementària al llibre en paper, i va posar com a exemple el cas dels Estats Units, on molts usuaris compren l’edició digital i la tradicional. La creació i comercialització de l’aparell és simplement per estimular el consum: “Volem potenciar els continguts, no l’electrònica”. L’aparell, per tant, surt per sota del preu de mercat, a 199 euros, amb el regal de quatre llibres a escollir. Els responsables van fer una estimació que els llibres digitals seran aproximadament un trenta-cinc per cent més barats d’entrada que els impresos, a un preu mitjà que oscil·la entre 10 i 12 euros. Els primers distribuïdors abans de Nadal són el mateix portal Leqtor.com, El Corté Inglés, FNAC i Abacus. Casa del Llibre, Bertrand i altres cadenes de llibreries s’hi incorporaran en breu. Folch també va explicar l’acord amb la Biblioteca Nacional d’Espanya perquè els clients de Leqtor puguin descarregar-se de franc una selecció de títols. També mantenen negociacions amb la Generalitat de Catalunya per instal·lar lectors pilot a la xarxa de biblioteques públiques de Catalunya.
En la presentació es van destacar els serveis de la nova empresa: primera gran llibreria digital, màrqueting online avançat, primer distribuïdor digital amb presència offline, atenció personalitzada al client i catàleg en renovació constant. Entre les editorials que s’han adherit a la iniciativa hi podem trobar totes les del Grup 62 (62, Proa, Empúries, Columna, etc.), les d’Ara Llibres, RBA-La Magrana, Siglo XXI, Vicens Vives, Pagès, Molino, Norma, Barcino, Trotta, Maeva i Roca, entre altres. Així mateix va anunciar l’acord imminent amb cinquanta editorials espanyoles i converses avançades amb tres dels grans grups de l’Estat: Planeta, Random House-Mondadori i Santillana.
36L va informar d’una inversió inicial de dos milions set-cents mil euros i una previsió de facturació per al 2010 de tres milions. Preveuen que tindran el cinquanta per cent de les descàrregues en l’àmbit esmentat. Un dels punts calents serà la pirateria, que ha destruït el negoci musical els darrers anys. Folch va anunciar que tenien mecanismes robustos contra la pirateria domèstica, però que no sabien encara com podria actuar la més sofisticada. “No volem que el format digital sigui el germà pobre del món editorial, ni anar en contra del llibre en paper”. Respectar el gust del consumidor serà el futur.
Avui
Arriba Leqtor.com, la distribuïdora més gran de llibre digital per a Catalunya, Espanya i Amèrica Llatina, promoguda per la nova empresa catalana 36L
David Castillo
Barcelona
Hauria estat l’argument d’un llibre de ciència-ficció: ¿s’imaginen mil llibres concentrats en un aparell de 118 grams? Doncs és una realitat i, a més, amb un catàleg que avui s’inicia a partir de cinc-cents llibres i que distribuirà algunes de les principals editorials catalanes, espanyoles i d’Amèrica Llatina.
Hi ha dues novetats. La primera, un aparell lleuger, una petita pantalla de tinta electrònica que permet una lectura d’hores i hores, amb una capacitat de magatzem, on es poden canviar els tipus de lletra a voluntat del lector. La segona i més important, la gran distribuïdora de llibres, que permetrà l’accés per preus més barats a milers de títols –calculen que n’hi haurà un milió de disponibles el 2012–. La iniciativa prové de 36L, empresa formada pel grups Vicens Vives, Cultura 03 i Abacus, a través del portal d’internet Leqtor.com. Surten avui amb 500 títols en català i en castellà i mantindran una entrada de 200 títols més per setmana.
Un dels cervells de l’operació, l’editor Ernest Folch, va explicar en roda de premsa que volen que el sistema flueixi, que el llibre digital sigui una realitat complementària al llibre en paper, i va posar com a exemple el cas dels Estats Units, on molts usuaris compren l’edició digital i la tradicional. La creació i comercialització de l’aparell és simplement per estimular el consum: “Volem potenciar els continguts, no l’electrònica”. L’aparell, per tant, surt per sota del preu de mercat, a 199 euros, amb el regal de quatre llibres a escollir. Els responsables van fer una estimació que els llibres digitals seran aproximadament un trenta-cinc per cent més barats d’entrada que els impresos, a un preu mitjà que oscil·la entre 10 i 12 euros. Els primers distribuïdors abans de Nadal són el mateix portal Leqtor.com, El Corté Inglés, FNAC i Abacus. Casa del Llibre, Bertrand i altres cadenes de llibreries s’hi incorporaran en breu. Folch també va explicar l’acord amb la Biblioteca Nacional d’Espanya perquè els clients de Leqtor puguin descarregar-se de franc una selecció de títols. També mantenen negociacions amb la Generalitat de Catalunya per instal·lar lectors pilot a la xarxa de biblioteques públiques de Catalunya.
En la presentació es van destacar els serveis de la nova empresa: primera gran llibreria digital, màrqueting online avançat, primer distribuïdor digital amb presència offline, atenció personalitzada al client i catàleg en renovació constant. Entre les editorials que s’han adherit a la iniciativa hi podem trobar totes les del Grup 62 (62, Proa, Empúries, Columna, etc.), les d’Ara Llibres, RBA-La Magrana, Siglo XXI, Vicens Vives, Pagès, Molino, Norma, Barcino, Trotta, Maeva i Roca, entre altres. Així mateix va anunciar l’acord imminent amb cinquanta editorials espanyoles i converses avançades amb tres dels grans grups de l’Estat: Planeta, Random House-Mondadori i Santillana.
36L va informar d’una inversió inicial de dos milions set-cents mil euros i una previsió de facturació per al 2010 de tres milions. Preveuen que tindran el cinquanta per cent de les descàrregues en l’àmbit esmentat. Un dels punts calents serà la pirateria, que ha destruït el negoci musical els darrers anys. Folch va anunciar que tenien mecanismes robustos contra la pirateria domèstica, però que no sabien encara com podria actuar la més sofisticada. “No volem que el format digital sigui el germà pobre del món editorial, ni anar en contra del llibre en paper”. Respectar el gust del consumidor serà el futur.
Avui
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada